“Lobby. Eina clau per a les empreses i la política”. El què, el qui, el com, el per què del lobbisme

Habemus registre de grups d’interès
18 de març de 2016
Entrevista a Joan Vilar i Jaume Pallerols a “El Matí a Ràdio 4” Dilluns, 09/05/16
10 de maig de 2016
Mostra-ho tot

“Lobby. Eina clau per a les empreses i la política”. El què, el qui, el com, el per què del lobbisme

Ens trobem en un moment clau per al món del lobby. Està d’actualitat, se’n parla més que mai, se’l relaciona amb l’àmbit polític, també com a eina important pel sector empresarial. I el més important, el que nosaltres valorem per damunt de tot, se’n fa referència en termes positius, vinculant el lobby i els lobbistes amb la transparència.

Només un parell d’exemples que potser us sonaran. Fa tot just un parell de mesos que es va crear un registre de lobbies a nivell estatal, per part de la “Comisión Nacional de los Mercados y la Competencia” (CNMC). Un registre que arribava mesos després que a Catalunya ja s’hagués donat aquest pas creant el Registre de grups d’interès que s’emmarca en el desplegament reglamentari de la llei de transparència aprovada pel Parlament de Catalunya el desembre de 2014.

Ens trobem, per tant, en el moment idoni per presentar en societat aquest llibre, “Lobby. Eina clau per a les empreses i la política”, escrit a quatre mans per Joan Vilar i Jaume Pallerols i editat per Espai Literari. Un llibre que vol apropar i donar a conèixer el món del lobby a Catalunya i, al mateix temps, dignificar-lo.

“Lobby”, un terme que ens resulta familiar, n’hem sentit a parlar, hem escoltat que algú en una tertúlia en feia referència, hem vist escrit el nom a les pàgines dels diaris o, el més habitual, la paraula ens sona per aquella pel·lícula, per aquella sèrie o per aquella notícia referent a alguna cosa de la política i l’economia dels Estats Units, i massa sovint en termes no especialment positius.

Però el lobby existeix també a casa nostra, a Catalunya. Potser n’haureu sentit a parlar com a “grup d’interès”, un terme que se sol utilitzar, potser per evitar fer ús de la paraula en qüestió, “lobby”.

“Lobby. Eina clau per a les empreses i la política” vol donar a conèixer aquest terme, explicar què és, quines eines utilitza, quines són les tasques que realitza, com ha de ser la seva relació amb les empreses, i amb la política, perquè és important fer-ne un  bon ús. I tot això ho fa partint de l’experiència dels seus autors, Joan Vilar i Jaume Pallerols, amb més de 15 anys de dedicació al món del lobby, sempre amb transparència, ètica, constància i professionalitat. Aquestes són les eines bàsiques que sempre han d’acompanyar al bon lobbista.

El llibre recull també un total de 31 entrevistes realitzades per els autors a polítics, empresaris i agents socials al llarg d’un any i mig; tots ells rellevants en el moment de creació del llibre.

“Lobby. Eina clau per a les empreses i la política” compta amb un pòrtic escrit per qui va ser la presidenta del Parlament de Catalunya durant 5 anys, la Molt Honorable Núria de Gispert; així com un pròleg del periodista i director i presentador del programa “8 al dia” de 8TV, Josep Cuní.

Una lectura interessant, una lectura diferent, una lectura transparent entorn el món del lobby, aquesta eina clau per a les empreses i la política.